Tijana Andrejic - nedelja, 2 april 2017

Šta je SEO? Kako razumeti ovaj pojam

SEO je skraćenica engleskog izraza Search Engine Optimization. Najpribližniji prevod na srpski bi bio optimizacija za internet pretraživače (od kojih su najpoznatiji Google, Yahoo i Bing).  To je u stvari optimizacija web sajtova kako bi se prirodno, odnosno organski, što bolje plasirali među mnogobrojnim rezultatima pretrage. Kako bismo što bolje objasnili  šta je SEO možemo da napravimo poređenje sa bibliotekom.

Da lakše shvatimo šta je SEO

Zamislite da radite u biblioteci. Ali ne bilo kakvoj – u vašoj biblioteci se nalaze sve knjige koje postoje na svetu. Ljudi svakodnevno zavise od vas kada žele da nađu onu knjigu koja pruža njima potrebne informacije.

Jedni bi tražili knjige po naslovima. To je isto kao kada neko ukuca domen i dođe do vašeg sajta. Sa njima biste lako izašli na kraj. Ali šta ako neko traži knjige po nekim drugim kriterijumima tipa „lako štivo za plažu“, „recepti italijanske kuhinje“ ili „knjiga o jogi“. Da biste uspeli da im date najbolju knjigu koja piše o određenoj temi, trebalo bi da imate sistem. Taj sistem bi omogućavao da znate šta se nalazi u svakoj knjizi.

Internet pretraživači poput Gugla ili Binga su „bibliotekari interneta“. Njihovi sistemi skupljaju informacije o svakoj stranici na internetu, kako bi pomogli ljudima da nađu tačno ono što traže. Svaki pretraživač ima tajnu formulu – algoritam koji pretvara sve te informacije u korisne rezultate pretrage.

Zbog čega je bitna optimizacija sajta

Ukoliko imate sajt, vaše mesto među rezultatima pretrage za biće vam veoma bitno jer od toga zavisi da li će vas ljudi pronaći ili ne. Kada su vaše stranice bolje rangirane, one pomažu ljudima da dođu do vas.

Faktori koje algoritam uzima u obzir

Ključ za bolje rangiranje je da budete sigurni da vaš sajt na pravi način pruža algoritmu pretraživača sve podatke koji su mu neophodni. Na svu sreću, najvažniji faktori koji ulaze u ovaj algoritam su poznati.

Evo nekih od njih:

  • broj reči na stranici
  • gustina ključnih reči (reči koje neko koristi pri pretrazi)
  • naslovi i podnaslovi
  • linkovi
  • reči u linkovima
  • reputacija sajta
  • brzina sajta.

Postoji još mnogo poznatih i nepoznatih faktora koji mogu da utiču na SEO, ali to već spada u naprednije informacije kada je u pitanju optimizacija za pretraživače. Takođe je korisno znati da se algoritmi stalno menjaju i da zavise od pretraživača do pretraživača.

Da se vratimo na osnove.

Najvažniji faktor

Pored svih pomenutih faktora postoji još jedan za koji se s pravom može reći da je najvažniji – kvalitetan sadržaj. U 2017. godini ovo je nešto na šta posebno treba obratiti pažnju. Kada čitaocima pružite ono po šta su došli, raste i vaš rang. Ako oni dođu na vaš sajt, vide neadekvatan sadržaj i brzo odu, vaš rang će početi da pada.

Recept za uspeh: na stranici treba da se nalazi visoko kvalitetan sadržaj koji je usklađen sa ostalim elementima koje vrednuje algoritam pretraživača.

Sada kada znate šta je SEO možete da nastavite da istražujete na ovu temu, pa čak i da jednog probate da sami optimizujete svoj sajt. Ukoliko vam zatreba pomoć pišite, odgovaramo na svaki komentar.

Ostavite komentar