Dejan Petrović - subota, 15 april 2017

Google optimizacija – 10 saveta za bolji SEO

Ako planirate da se sami bavite SEO-om za vaš sajt, možemo vam dati par korisnih saveta koji će vam pomoći kada je u pitanju Google optimizacija.

Ključni koncepti koji su neophodni za uspešan SEO su prilično jasni:

  1. Sadržaj mora biti relevantan. Ako dovedete korisnika na stranu sa ključnom reči „optimizacija sajta“ onda tekst zaista mora da ima sadržaj koji će se odnositi na optimizaciju sajta, a ne recimo na prodaju polovnih automobilskih guma.
  2. Sajt mora biti što vidljiviji. Koristite tehnike digitalnog oglašavanja preko društvenih mreža. Podelite vaš članak sa drugima, animirajte čitaoce da ga podele se svojim prijateljima i sl. To može biti jedan od recepata da i drugi čuju za vas.
  3. Sajt mora biti pretraživ. Iako će programi koje popularno zovemo crawlers u jednom trenutku posetiti vaš sajt, potrudite se unapred da im sardžaj pripremite za indeksiranje. Pripremite sajt mapu vašeg sajta i počnite da koristite Webmaster alate u svakodnevnom radu.

Iako to nekome može da izgleda banalno, optimizacija nije nimalo lak posao. Da bismo vam malo olakšali zadatak koji počinjete, pomenućemo najvžnije korake koje možete da primenite na svakoj stranici.

10 važnih SEO tehnika

Sadržaj sajta i Google optimizacija

Sadržaj sajta je najbitniji faktor za SEO. Morate se potruditi da obezbedite originalan i svež sadržaj na sajtu. Pretraživači vole sadržaje razbijene po kategorijama i oznakama, stranice koje imaju po najmanje par stotina reči, puno internih i eksternih linkova kao što su recimo blogovi. Nemojte kopirati sadržaje sa drugih web stranica. Pokušajte da budete originalni i imajte na umu da sadržaj mora biti relevantan za čitaoca. Kada je u pitanju Google optimizacija, sadržaj sve više dobija na važnosti u 2017. godini.

Ključne reči

Ključne reči su sledeći faktor na skali optimizacije. Odvojite vreme da istražite ključne reči koje traže vaši posetioci i sadržaj prilagodite njima. Za pretragu ključnih reči koristite besplatne alate poput Google Keyword Planner alata. Takođe, kada prilagođavate sadržaj vodite računa da naslov stranice kao i paragrafi imaju na početku izabrane ključne reči. Tekst mora biti relevantan za čitaoca, pa i ovog puta podvlačimo da izabrana ključa reč mora da ima relevantan sadržaj na stranici.

Relevantni linkovi

Obezbedite linkove sa proverenih stranica sa relevantnim sadržajem. Ovde važi pravilo da što je izvor jači i relevantniji vaša stranica dobija bolje pozicije na pretraživačima. Preporučujemo da ne kupujete linkove koji se prodaju na internetu. Rezultati mogu biti jako kratkog daha i često će imati samo negativan efekat na vašu poziciju na internetu. Prosto nije moguće očekivati da će takvi linkovi bez obzira sa kojih domena dolaze imati neku realnu vezu sa sadržajem na vašem sajtu.

„Čist“ kod

Google optimizacija obuhvata i „sređivanje“ koda. Očistite HTML i CSS kod od mogućih viškova. Vodite računa da postoji hijerarhija poput one koju biste pravili i u običnom Word dokumentu kada su zaglavlja i paragrafi u pitanju. Takođe, sva ulepšavanja putem CSS-a sklonite iz koda i primenite u odvojenim fajlovima.

Navigacija i linkovi

Linkovi i navigacija treba da budu u vidu teksta pre nego u obliku slika ili animacija. Ako vodite čitaoca iz članka ka drugim internim ili eksternim stranicama linkovi moraju da budu jasni i čitljivi, kako za posetioca tako i za robota koji će čitati strukturu dokumenta.

Sajt mapa

Napravite sajt mapu sami ili pomoću besplatnih onlajn alata. Ako koristite WordPress ili slične CMS platfrome na raspolaganju su vam dodaci ili plagini koji mogu da generišu ova XML dokumenta bez ikakvog neophodnog tehničkog iskustva. Sajt mape su veome korisne u situacijama kada su sajtovi jako kompleksni, jer olakšavaju pretraživačima da lakše indeksiraju sve vaše stranice i članke.

Hosting

Google optimizacija ne iziskuje nužno poznavanje tehničkih stvari koje se tiču administracije sajta. Ipak povedite računa da ako planirate da se dobro kotirate na internetu ne postavljate sajt na jeftin hosting. Brzina hostinga utiče na vašu poziciju, a često možete da se nađete na lošem glasu jer imate istu IP adresu kao i sajt vaših „komšija“. Tada možete da budete, ni krivi ni dužni penalizovani, zbog sadržaja drugih korisnika hostinga koji objavljuju neprimeren sadržaj koji pretraživači ne smatraju važnim za indeksiranje.

Korišćenje analitičkih alata

Počnite da koristite analitičke alate. Gugl nudi Google Analytics alat potpuno besplatno, jedino što morate da uradite sami ili pomoću softverskih dodataka je da postavite java script tracking code u zaglavlje vaših stranica. Izveštaji koji generišu ovi alati mogu da vam odgovore na pitanja ko su vaši čitaoci, odakle dolaze i koliko se zadržavaju na stranici. Na osnovu ovih izveštaja možete da radite kvalitetniju optimizaciju sajta.

Korišćenje administrativnih alata

Sem analitičkih počnite da koristite i administrativne alate. Gugl nudi takođe potpuno besplatno svoj Google Search Console, a Microsoft svoj Webmaster tool koji omogućava da učitate svoju sajt mapu i da ručno indeksirate stranice na sajtu.

Informisanost i praćenje novih trendova

Pratite blogove sa tematikom SEO, mi predlažemo  Matt Cutts’ blog, Search Engine Journal, SEOmoz.

Kada savladate ove korake, možete pročitati naše uputsva za napredni SEO na stranici ultimativni vodič kroz SEO.

Ostavite komentar