Tijana Andrejic - nedelja, 2 april 2017

Google Adwords oglašavanje – osnovni pojmovi

Otvorili ste novu firmu ili želite da povećate obim poslovanja postojeće kompanije? Na pravom ste mestu, jer je Google Adwords oglašavanje najbolji način da vaša firma postane vidljiva na internetu – odmah. 

Pre nego što pređemo dalje, bitno je da znamo da postoje dva načina da se neko nađe u vrhu Guglove pretrage za određenu ključnu reč:

  • organski i
  • plaćeni.

Da biste napredovali među organskim rezultatima pretrage potrebno je vreme i poznavanje naprednih tehnika kada je u pitanju optimizacija sajta. Svakako, preporučujemo da se pozabavite ovom tematikom, makar na osnovnom nivou. Kada imate svoj sajt, prosto morate da znate šta je SEO, kao i kako da čitaocima ponudite kvalitetan sadržaj.

Međutim, ukoliko želite brze rezultate, paraleno uz rad na organskom pozicioniranju, možete koristiti i Google AdWords oglašavanje.

Evo osnovnih pojmova koje treba da razumete.

Pojmovi bitni za Google Adwords oglašavanje

Da biste nešto radili kako treba, bitno je prvo da shvatite šta radite. Za razliku od standardnih vidova internet oglašavanja na sajtovima, gde dnevno, nedeljno ili mesečno zakupljujete mesto za vaš oglas, kada je u pitanju AdWords, plaćate po kliku.

Ovo znači da ćete platiti samo onaj oglas na koji neko klikne. Ovo se zove PPC – pay per click.

Postoje i druge opcije plaćanja (npr. pay per conversion), ali  je za početak poznavanje PPC koncepta sasvim dovoljno.

Druga bitna stvar je da imate u vidu da cena koju ćete platiti zavisi i od vaše konkurencije, ne samo od vas. Praktično, vi se sa konkuretima nadmećete za plasman vašeg oglasa. Da biste bili bolje plasirani potrebno je da pobedite konkurenciju kroz veću cenu koju nudite i/ili bolji kvalitet oglasa.

Na svaka 3 dolara koja uplatite za Adwords, Guglu odlazi 1 dolar. Oglašavanje je njihov glavni izvor prihoda i čini 95% od njihove ukupne godišnje zarade.

Evo kako izgleda jedan oglas na Guglu.

No da se vratimo na pojmove vezane za Google AdWords oglašavanje.

Ključne reči

Ključne reči su reči ili fraze koje neko traži kada naiđe na vaš oglas. Oglasi se pojavljuju samo za one ključne reči koje ste prethodno odabrali. Ukoliko, na primer, imate teretanu na Vračaru možete da izaberete da se oglašavate za ključne reči kao što su „teretana Vračar“, „teretana Beograd“, „fitnes centar u Beogradu“ i sl.

Pronalaženje ključnih reči se radi u alatu koji se zove Keyword Planner, i tu možete:

  • Tražiti ideje za ključne reči na osnovu drugih sajtova
  • Proveriti koliko je određena ključna reč tražena
  • Utvrditi nivo konkurencije za određenu ključnu reč
  • Dobiti predloženu senu po kliku.

CTR kao merilo uspešnosti za Google AdWords oglašavanje

Glavna prednost internet marketinga u odnosu na klasičan vid oglašavanja je što su rezultati lako i precizno merljivi.

Da biste izmerili uspešnost vaše AdWords kampanje potrebno je da pogledate parametar koji se zove click through rate (CTR). On predstavlja broj klikova podeljen sa brojem impresija (broj koliko puta je Gugl prikazao vaš oglas nekome ko traži određenu ključnu reč). Znači, CTR je procenat ljudi koji su kliknuli na oglas nakon što im je bio prikazan među rezultatima pretrage.

Budžet i ponuda (bid)

Već smo rekli da Google AdWords oglašavanje funkcioniše po principu aukcije. To znači da treba da odredite budžet i visinu ponude (maksimalan iznos) koju ste spremni da date za jedan klik.

Ovo ćemo bolje razumeti kroz primer sa konkretnim ciframa.

Ukoliko je vaša najveća ponda za jedan klik 0.5$ Gugl će prikazivati vaš oglas ukoliko konkurenti ne ponude više. Uzima se u obzir i kvalitet oglasa, ali u principu cena značajno utiče na to koji će se oglasi naći među rezultatima pretrage.

Kao i svaka druga kompanija, i Gugl teži da maksimizira svoj prihod, pa će samim tim prikazivati oglase onih kompanija koje ponude veću cenu po kliku, pod uslovom da su svi oglasi istog kvaliteta.

Dobra strana ovog tipa aukcije je da, ako se desi da konkurenti ponude manji iznos, ni vi nećete plaćati 0.5$ po kliku. Dakle, ovo je bila vaša najviša ponuda koju ste spremni da platite, a u realnosti ovaj iznos može biti manji, naročito ako je kvalitet vašeg oglasa visok. Postoji veliki broj svetskih valuta u kojima možete otvoriti svoj Google AdWords nalog, uključujući i srpski dinar.

Kvalitet oglasa

Kvalitet oglasa se zasniva na iskustvu koje korisnici imaju kada dođu na neku stranicu kao i na relevantnosti oglasa za vaš sajt.

Gugl vodi računa o svojim posetiocima i ne želi da im pokazuje rezultate lošeg kvaliteta. Ovo ide dotle da će ponekad dati prioritet onome ko plati manje, pod uslovom da se kvalitet značajno razlikuje. Kvalitet se meri na skali 1-10.

Sada kada znamo najbitnije pomove vezane za Google AdWords oglašavanje, možemo da pokušamo da kreiramo prvu kampanju. Ukoliko imate pitanja, slobodno ih postavite u komentarima. Iza ovog projekta stoje osobe koje su sertifikovani Google AdWords profesionalci i Google partneri i koje če vam rado pomoći.

Ne brinite, čitamo svaki komentar!

Ostavite komentar